Етикети
глезотийки
(6)
лукс
(6)
пътешествия
(5)
бижу
(4)
на път
(4)
за жената
(3)
изкушение
(3)
игри
(2)
ценители
(2)
часовници
(2)
Arte Nel Design
(1)
Чарлз Холандер
(1)
авто
(1)
диаманти
(1)
дизайн
(1)
дубай
(1)
екстра машини
(1)
мебели
(1)
парфюмерия
(1)
пукет
(1)
райски места
(1)
скъпоценни камъни
(1)
уикси
(1)
шоколад
(1)
четвъртък, 27 януари 2011 г.
Ferrari F430
Дизайнът на купето е по-заоблен и аеродинамичен в сравнение с този на 360. Въпреки че коефициентът на въздушно съпротивление не е променен, аеродинамичната сила на притискане е увеличена значително. В дизайна участват множество характерни за марката елементи, като например задните светлини и отворите за парното от Enzo. Името на автомобила е гравиран на шофьорското огледало за задно виждане в стил Testarossa. Отворите в предната броня напомнят за моделите от 1960-те години, като болида от Формула 1 Ферари 156 и болида на Фил Хил от 24-те часа на Льо Ман Ферари 250 TR 61.
Формата на купето генерира притискателна сила от 300 кг при максимална скорост на автомобила без задно антикрило.F430 има нов 4,3-литров V-образен, 8-цилиндров, бензинов двигател. Този двигател е повратна точка в моторния дизайн на компанията, тъй като всички негови предшественици са производни на двигателя Dino, който датира още от 1950-те години. Тази 50-годишна еволюция завършва с новия V8 мотор, чиято архитектура ще бъде използвана и за бъдещите 12-цилиндрови двигатели. Показателите на двигателя са: мощност 483 к.с. (360 kW) при 8500 об./мин. и въртящ момент 465 Nm при 5250 об./мин.
За първи път в F430 се вгражда компютърно контролираният блокируем диференциал E-Diff, който регулира разпределението на въртящия момент между задните колела на базата на различни данни, като например позицията на волана и страничното ускорение на автомобила.
Нововъведение е и 5-позиционният ключ manettino за промяна на поведението на автомобила. Той е монтиран на волана и контролира поведението на системата за стабилност, електронното окачване "Skyhook", чувствителността на педала на газта, смяната на предавки и работата на диференциала. Системата е подобна на разработената от Land Rover "Terrain Response".
Трансмисиите също са обновени, кутията е от алуминий и помества едновременно и електронния диференциал, коничното крайно предаване и масления картер на двигателя. При механичната скоростна кутия, шестата скорост както и крайното предаване са удължени (т.е. с по-малко предавателно число), така че увеличената мощност на двигателя да бъде оползотворена в максимална степен. Постоянно усъвършенстваната кутия с превключване с лостчета на волана в F430 предлага комфортна плавна смяна на предавките, въпреки краткото време от 150 милисекунди.
Спирачките на F430 са разработени в сътрудничество с Brembo. В резултат се предлагат две опции - дискове от богата на молибден чугунена сплав, която има повишено топлоотдаване или въглеродно-керамични дискове. Керамиката има много по-висока устойчивост на високи температури и по-ниско износване в сравнение с металите.
По данни на производителя, F430 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 сек. По традиция обаче Ферари не надценяват автомобилите си с маркетингова цел и така това време лесно може да бъде подобрено. В тест на сп. "Car and Driver" е постигнато време за ускорение от 3,5 сек.[2], което прави F430 третото най-бързо ускоряващо Ферари, след Enzo и 599 GTB. Това време е постигнато благодарение на системата за стартиране (launch control), която помага на водача при старт от място. Подобно на E-Diff и Manettino, тя отново е взета от болидите от Формула 1[1], но се вгражда само в европейските модели.
Отношението мощност/маса за F430 е 333 к.с./тон.
Източник --
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар